grow up!

helt plötsligt så ska man vara så jävla vuxen. visst, jag hoppade av skolan. vilket betyder jobb.
innan tyckte jag att jobb? fan va kul. tog det oseriöst. och nu är det en månad kvar tills jag börjar jobba.
det känns på något sätt otryggt. jag känner att jag kommer längta tillbaka till skolan sen när jag väl står där,
och i höst? då ska ett nytt jobb sökas. usch, jag vill inte. vad ska jag göra med mitt liv?
har inte en jävla aning.

en annan sak är att allt nu ska tas så jävla allvarligt, menar inte att det är rätt av mig alls att göra vissa saker.
men nu ska man hela tiden passa sig för vad man säger och gör.
och tänk förr när ett bråk var om vem man skulle vara med på rasten, om vilket bokmärke (det var nog inte bokmärken, men jag minns inte namnet på det nu) man skulle byta. för att sedan bli best friends igen.
nu är det liksom på allvar, djupare. och jag har börjat lära mig mer och mer.

i vintras tyckte jag att jag blev vuxen, fyllde 18, fick gå ut, fick köpa mina egna cigg.
MEN, det är inte så jävla kul längre. jag vill växa ner.
kände mig rätt gammal idag när jag satt och drack kaffe (!) ur min "fortfarande snygg efter alla dessa år" - mugg & läste tidningen (!) noggrant (!!).

en onödig text som ingen ändå kommer läsa eller bry sig om, fick bara lust. har så mycket mer att skriva.
en annan gång.

Kommentarer
Postat av: carrå

vet du?, det där har jag tänkt så mycket på och skrivit så mycket om men man blir inte klok på det. jag vill stanna här, just i den här åldern vill jag bara stanna, typ.

2008-06-16 @ 12:13:24
Postat av: caroline

carrå: ja, man vill liksom bara vrida tillbaka tiden, inte ha en massa ansvar, det livet som väntar är jag liksom inte redo för. vill bara göra om ..

2008-06-16 @ 13:31:49
URL: http://akca.blogg.se/
Postat av: carrå

jag håller med dig till 100% ansvar är så himlade skrämmande, man är liksom inte 4 längre och man kommer aldrig bli det igen och det skrämmer mig.

2008-06-16 @ 19:58:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0