?

Jag såg just reklamen för "sveriges smartaste barn"
och frågorna jag hörde handlade om huvudstäder, språk osvosv..

och jag undrar om man är smart bara för att man vet sånt?
det handlar väl om kunskap?

jag kanske låter helt hjärndöd nu, men tar den risken
för jag själv är väldigt dålig på matte, geografi osv.
men det betyder ju inte att jag är osmart?

jag har sen typ sjuan inte haft något intresse för det man skulle lära sig i skolan
nästan ingenting fastnade,
just för att jag var så ointresserad, inte för att jag var osmart.
jag kan väl lära mig om jag vill?

därför tycker jag att det är fel att "leta" efter just den smartaste barnet.

jag säger och frågar ofta om saker som andra bara skrattar åt,
jag framstår som blåst. osmart.
just för att jag inte lärt mig det, inte haft något intresse för att förstå eller veta just det.

DET kanske är osmart av mig, att jag inte lärt mig mer.
men det betyder, som sagt, inte att jag är osmart.

rätta mig om jag har fel, jag skriver bara det jag tänkt på dom senaste minuterna.

Kommentarer
Postat av: Malin

Håller med dig i de du säger, ungjävlarna kanske är duktiga på att lära sig saker, har bra minne osv, men de gör dem inte SMARTA för de.

Och du är inte osmart Carro, du driver ofta och låter lite coco, sen är du rädd att säga fel och håller ofta hellre tyst.. du är smartare än du tror jao =)

2009-03-27 @ 16:45:55
Postat av: Sandra

Du har rätt Shirley, allmänbildning och ett högt IQ är inte samma sak. =)

Men å andra sidan, vem skulle kolla på 'Sveriges mest allmänbildade barn'? ;P

2009-03-27 @ 20:28:42
URL: http://whatsandrasaid.blogg.se/
Postat av: frida

Tack!

2009-03-27 @ 20:55:28
URL: http://fradaa.blogg.se/
Postat av: caroline

Malin: Tänkte mer på dm gångerna jag faktist inte driver, och hur vissa då bara kan skratta som om jag vore just helt dum i huvudet.



Sandra: nej det skulle väl ingen,

men tycker också att det är sjukt att dom ens ska ha ett sånt program med just barn.

en tväling om vem som är "smartast" , hur ska dom som inte vinner känna sig sen liksom?

patetiskt.

2009-03-27 @ 22:45:11
URL: http://akca.blogg.se/
Postat av: frida

toooooooooo true tjarro. d är helt sjukt egentligen, har tänkt exakt sådär varje gång jag sett den reklamen

2009-03-27 @ 23:09:59
URL: http://fridaemiliab.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0